t

Pagini ale blogului

miercuri, 18 noiembrie 2015

Service-ul IT software la clientul paranoic, prost, si care se crede atoate-stiutor

Evident ca articolul asta se refera la / sau se adreseaza IT-istii(lor) care ofera depanare SOFTWARE. Ma refer numai la software pentru ca este ceva mai "subtil", nu este ca atunci cand masinaria nu mai merge, schimbi niste componente si o repui in functiune. Probabil ca cine vede titlul postarii se intreaba ce vreau sa zic si de ce este atat de agresiv.
In mintea mea este foarte clar ce vreau sa zic dar sa vedem daca reusesc sa ma si exprim :).

Basically, este vorba de situatiile in care un IT-ist este chemat de cineva care are "o problema cu calculatorul" in privinta unor aplicatii software, sau chiar a sistemului de operare, care nu mai fac(e) ce trebuie. De cele mai multe ori, vina este a clientului, care, de exemplu:
  • a navigat pe internet si din nepricepere (desi el este cel mai destept, nu??!?!?!?!?!), a acceptat sa intre pe toate prostiile de linkuri riscante care i-au iesit in cale si pe toate mailurile cu mizerii care i-au fost trimise;
  • a considerat ca este foarte cunoscator si s-a apucat sa instaleze / dezinstaleze componente software din calculator, a dat "next next next" prosteste, in necunostinta, dar insistent, pana cand si-a scos din buna-functionare anumite aplicatii, sau imprimanta, sau scannerul, sau chiar sistemul de operare;
  • detine cont / conturi de mail, "my account"- uri la diversi furnizori de utilitati si telefonie etc, si nu mai tine minte care este numele de utilizator si care este parola, in schimb nu constientizeaza ca nu le mai stie si insista sa le introduca desi sistemul anunta ca este ceva incorect... iar cetateanul tot introduce si introduce pana cand contul cu pricina se blocheaza din motive de securitate, dar cetateanul turmentat nu stie asta si spune ca cineva i-a atacat sistemul si i-a operat schimbari fara stirea dumnealui;
  • s-a apucat sa umble prin aplicatii software pe care noi IT-istii le consideram banale dar el nu le stie si nici nu vrea sa le invete ca lumea (gen aplicatiile de tip office), iar acolo a clicait aiurea, in necunostinta, de curiozitate, peste tot, FARA SA VREA sa invete ceva de la cineva mai stiutor, si a mutat / ascuns / dezactivat optiuni, dupa care urla dupa ajutor ca sistemul i s-a stricat.

Probabil ca daca as mai cauta situatii as mai gasi, in indelungata mea experienta...

Si acum ajung la paranoici si atoate-stiutori unde am de zis de fapt o singura idee - chiar daca mai lunga nitel: este vorba de acea categorie de clienti care te cheama sa ii descurci, nu pricep nimic din ce faci acolo (ceea ce este si normal si nici o problema) dar NU recunosc ca nu pricep nimic, si mai mult decat atat NU AU INCREDERE in ce ai facut desi ei te-au chemat. Dupa ce pleci de la ei, incep cu aceleasi prostii, sistemul le-o ia razna din nou, dupa care guess what! Dau vina pe IT-ist si spun ca a fost un nepriceput, ca mai bine nu venea, ca mai bine chema el un vecin/amic/fi-su/gineri-su, sau cel mai rau, spun ca DIN VINA IT-istului pe care l-au chemat se intampla din nou problemele! Feriti-va DACA PUTETI de asemenea clienti, pentru ca pot fi chiar un pericol. Pot ajunge sa va acuze inclusiv ca le-ati facut ceva intentionat la sistem inainte sa plecati, in asa fel incat cand iesiti pe usa sistemul sa mearga iar la scurt timp ceea ce ati "facut" sa intre in actiune si totul sa o ia aiurea. La genul asta de clienti intra cu precadere anumite categorii profesionale cu studii SUPERIOARE care nu au absolut nici o legatura cu informatica dar care avand facultate, se considera ca le stiu pe toate. Nu o sa spun care sunt aceste categorii, desi le stiu mai mult decat bine.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu