t

Pagini ale blogului

marți, 9 februarie 2016

Rotirea ecranului in Windows 7: cum m-a invatat pe mine pisica sa o fac de la tastatura

Este vorba de ecranul de Windows 7 afisat pe laptop sau pe monitorul de desktop.
Optiunile de rotire a imaginii afisate, la 90 / 180 / 270 de grade, si revenire "la normal" adica 0 (zero) grade rotatie, se gasesc cu usurinta in softul placii video. La mine in Control Panel, vad "Grafica HD Intel" si "inauntrul" acestei aplicatii gasesc rotatiile.
Insa, cum nimeni nu s-a nascut invatat, uite ca desi folosesc de ani de zile Windows 7, totusi chestia asta nu stiam cum poate fi facuta DIN TASTATURA. Dar PISICA MEA m-a obligat sa aflu. Cum? Simplu: stateam cu laptopul in poala si "ma plimbam" pe net, cand brusc pisica s-a gandit sa se plimbe peste mine si a calcat peste tastatura. Nimic nou, a mai calcat si in alte dati, insa de data asta a calcat exact COMBINATIA DE TASTE care au produs rotirea imaginii la 90 de grade astfel incat brusc m-am simtit ca pe un telefon smart cu optiunea de "varsare" a imaginii activa. Si cum nu am apucat sa observ combinatia calcata de labutele pisicii, am "sucit gatul" si am cautat asa, stramb, care o fi. Si am aflat. Este CTRL, ALT, "sageata". In functie de care din cele 4 taste cu sageti veti apasa, imaginea o sa se roteasca in partea respectiva. Merita de stiut si de incercat.

PS: Multumiri PISICII MELE pentru ca mi-a oferit ocazia si ideea ca sa scriu prima postare pe anul 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu