t

Pagini ale blogului

vineri, 30 ianuarie 2015

Ce este Facebook-ul

In munca mea de trainer IT, am intotdeauna de-a face cu "elevi" de cele mai diverse varste, inclusiv lume ceva mai in varsta, trecuta de 65 de ani. Oamenii au nevoie de calculator in tot felul de situatii, uneori ar dori sa il ocoleasca pe departe :) dar nu se mai poate, iar odata cu diversificarea modurilor de comunicare prin intermediul calculatorului, de la seniorii ajunsi in fata calculatorului imi vin tot mai des solicitari de training, sau pur si simplu intrebari, pe teme care nu mai sunt deloc doar ale "pustimii". Ca de exemplu CE ESTE "FEISBUCUL ASTA" ?
Cand am fost intrebata "ce este facebook", in primul moment am ramas putin blocata, dar daca ne documentam un pic, aflam un soi de definitie.

Asadar, Facebook [feisbuc] este un serviciu online de socializare. El s-a lansat in 2004 la Harvard, fiind initial gandit ca un serviciu "cu circuit inchis" destinat numai studentilor de la Harvard. Ulterior s-a modificat aceasta conceptie iar serviciul a devenit accesibil oricui, prin intermediul unui cont de utilizator caracterizat de un nume si o parola. Dupa ce persoana s-a inregistrat pe site-ul Facebook cu ce nume si parola a dorit, mai departe poate face lucruri ca:
- sa isi creeze un profil de utilizator in care va scrie ceea ce doreste sa afle altii despre el;
- sa isi construiasca o lista de prieteni din lume deja inscrisa in reteaua Facebook, cu care va comunica ulterior si va face schimb de informatie; acesti prieteni pot coincide cu prietenii si rudele din viata reala, sau pot fi persoane "cunoscute" numai din mediul Facebook;
- sa faca schimb de mesaje, poze, clipuri video, filmulete, pareri despre orice, cu "prietenii" din lista proprie;
- sa se inscrie in grupuri de interese comune in care sa poata face schimb de informatie cu ceilalti din grup, pe tema specifica grupului respectiv (exista nenumarate grupuri, pe cele mai diverse teme: pisici, caini, mancare, politica, moda, amenajari interioare, sanatate, religie, etc.);

In ciuda multor critici aduse acestei retele de socializare, eu personal consider ca Facebook are cel putin urmatorul mare avantaj: permite cu mare usurinta pastrarea legaturii prin conversatie si schimb foarte facil de poze si pareri, cu persoanele pe care le cunosc in realitate dar cu care nu reusesc sa ma vad in viata reala din cele mai diverse motive, unul din ele fiind distanta (cei plecati in alte tari sau aflati in orase ale Romaniei, foarte departe de al meu).

Sper ca am clarificat cat de cat subiectul, pentru cititorii mei seniori.
Sursa mea de inspiratie din care am extras idei pentru acest articol, este aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu