t

Pagini ale blogului

vineri, 22 decembrie 2017

Zemana: o foarte eficienta solutie anti-malware !

Pana azi cand scriu, scapam bine-mersi de malware-urile care ocazional imi parazitau calculatorul, cu solutia Malwarebytes Anti-Malware.
Astazi insa, m-am pricopsit cu un malware din categoria websearch, care mi s-a asezat ca o capusa nemernica pe browserul Chrome, si nici nu am observat initial ! Dar, cand la un moment dat am inchis si apoi redeschis Chrome, am constatat urmatoarele modificari dubioase care mi-au dat imediat semnalul de alarma:

  • tema aleasa de mine din biblioteca de teme a lui Google Chrome disparuse.
  • in locul temei, aveam deci fundalul ferestrei Chrome alb.
  • tiles-urile specifice lui Chrome, care arata cele mai frecvent vizitate site-uri, nu mai prezentau ceea ce eu am vizitat cel mai des in ultima vreme, ci prezentau cu totul alte site-uri, care pe mine nu ma intereseaza si nu am intrat prin ele nici macar din greseala vreodata.
  • in setarile lui Google Chrome, la sectiunea Search Engines, imi aparea urmatorul individ (mai jos incercuit pe poza):
pe care bineinteles EU nu l-am instalat niciodata ci s-a pus de nebun si mi-a facut modificarile nedorite descrise mai sus. De remarcat ca pe cele 3 punctulete de la More actions, el, ca orice malware care se respecta, NU are REMOVE. Iar pana sa il curat din calculator (imaginea de mai sus este DUPA CURATARE), se pusese Default in locul lui Google si nu mai puteam sa scap de el :).

Solutia de curatare :) totala si imediat eficienta a software-ului rau-intentionat chromesearch a fost utilizarea antimalware-ului Zemana care se descarca gratuit de pe net de aici: https://www.zemana.com/ si se instaleaza foarte usor, dupa care ii dati drumul sa caute si sa curete. Deci:
1. inchideti Chrome-ul imbolnavit.
2. descarcati si instalati Zemana AntiMalware - apropos, aici nu va speriati daca prima fereastra din cursul instalarii va zice ceva in turceste :) pentru ca aplicatia este facuta din cate am citit de prietenii nostri turci, care se vede treaba ca in vremurile moderne stiu sa taie capul la virusii informatici la fel cum in trecut stiau sa ia gatul la dusmani :), cu aceeasi viteza si eficienta :) :) :). 
3. dupa ce Zemana si-a facut treaba, restartati calculatorul, redeschideti browserul Chrome si sper ca veti constata, la fel ca mine, ca el a fost readus la functionarea si setarile care va placeau dinaintea infectarii.

Succes !

Un comentariu:

  1. Thank you for any other informative web site. The place else may just I get that type of info written in such an ideal way? I have a venture that I am simply now running on, and I have been at the glance out for such info.Zemana AntiMalware Premium

    RăspundețiȘtergere