t

Pagini ale blogului

joi, 5 iulie 2018

Un articol interesant despre competentele IT ale romanilor, in general

Am dat peste un articol care se refera la gradul de "alfabetizare IT" al romanilor, in general, asa ca natie, care mi s-a parut foarte interesant, cu atat mai mult cu cat lucrez ca trainer si consultant in domeniul IT.
In articol, eu personal recunosc foarte bine situatii concrete pe care le-am observat foarte des in practica mea de trainer si consultant IT:
- persoane trecute de 40 de ani (doar !!!) care sunt inspaimantate de tehnologie si care considera ca este prea tarziu ca sa mai invete sa o foloseasca. Sau, alta varianta, ar invata dar le e rusine.
- adolescenti care considera ca daca sunt "maestri" in frecatul telefoanelor smart, pe care le utilizeaza exclusiv in scop de facebook, instagram, jocuri, atunci inseamna ca pot folosi si aplicatii profesionale fara sa mai invete.
- parinti de copii si de adolescenti care, vazand cum odraslele invartesc pe degete device-urile mai sus mentionate, trag concluzia ca au la usa casei niste mici genii IT care nu mai au nevoie de a "pune burta pe carte" in domeniu... dupa care "geniile" cresc, cauta joburi unde "se cere calculator", dar nu ajung nici macar la prima intrevedere, pentru ca nu stiu sa scrie un CV care sa arate bine. Sau ajung la ea doar ca sa aiba de unde pleca, lucru care e asa de bine pus in evidenta aici: https://www.facebook.com/seen.everything/videos/1507083336062865/ incat nici nu stii daca sa te tavalesti de ras sau sa plangi.
- ce sa mai comentez despre profii de liceu care nu stiu sa tehnoredacteze un material, care nu stiu sa faca un tabel, care nu stiu sa faca o prezentare, care au mari probleme cu utilizarea unui e-mail, care nu stiu sa downloadeze un atasament de la un mail, sau daca totusi reusesc, habar n-au unde "s-a dus" ?
- ce sa mai zic despre noianul de functionarime care de cand a primit calculator pe birou, a inceput sa lucreze mai incet?
In fine, articolul de care zic, este aici: https://cyberm.ro/2018/01/22/interviu-cu-demolatori-de-mituri-radiografia-societatii-digitale-romanesti-alaturi-de-irinuca-vaduva-ecdl-romania/ ..... imi suna atat de familiar ce citesc in el, nu doar datorita ocupatiei mele, ci si pentru ca, dintr-una intr-alta, in cariera mea am ajuns sa fiu si trainer pentru ECDL, si examinator acreditat ECDL Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu