Sfatul "nu stergeti e-mail-urile de serviciu" se adreseaza in principal acelora dintre voi care lucrati in mediul corporatist, in companii / institutii unde se impune utilizarea clientilor de e-mail de tip Outlook sau Thunderbird.
Probabil ca in prima zi de serviciu in firma respectiva, cand (hopefully) vi s-a prezentat politica de utilizare a calculatorului cu care v-au dotat, vi s-a atras atentia sa:
- pastrati toate mailurile de serviciu primite, ca si toate mailurile de serviciu pe care le emiteti;
- raspundeti intotdeauna in scris, pe mail, cu Reply, la orice cerinta care v-a fost data pe mail spre rezolvare.
Iar daca nu v-au recomandat aceste obiceiuri, o fac eu chiar acum.
De ce asa?
De ce sa ajungeti sa va incarcati Inbox-ul si Outbox-ul cu mii si mii (la propriu!) de mailuri?
De ce sa tot arhivati la ele, si sa nu le stergeti macar pe cele de-acum un an sau mai mult? Sau macar pe cele de la colegii care v-au plecat?
Pentru ca.... nu se stie niciodata cand arhiva de mailuri va va "salva pielea" ! Ca de exemplu.......
Nu se stie niciodata cand, cu ajutorul unui mail primit de la un sef :) si pastrat, veti putea demonstra ca actiunea pe care ati facut-o si care a fost considerata proasta, v-a fost ceruta in scris, si nu a fost ideea voastra ci doar ati indeplinit ordinul/cerinta sefului!
Nu se stie niciodata cand va veti trezi acuzati pe mail de cine stie ce coleg, cu "Cc" la conducere, ca n-ati indeplinit cine stie ce treaba pe care v-a cerut-o... iar mailul prin care ati confirmat mai demult catre coleg realizarea "trebii" si (dupa caz) ati trimis-o atasata, va fi singura voastra dovada!
Nu se stie niciodata cand un coleg iubitor :) va va acuza de incompetenta, cu "Cc" la conducere... iar singura voastra dovada ca de fapt ati fost seriosi si competenti va fi tot "bietul" e-mail prin care voi, la vremea respectiva, ati confirmat si atasat lucrarea respectiva realizata corect.
Nu se stie niciodata cand seful ar putea sa va ceara prin e-mail sa-i comandati un echipament / gadget / software etc. scump, repede, iar apoi sa se razgandeasca verbal, dupa ce ati trimis comanda la furnizor, si sa va zica "ce te-a apucat sa comanzi asa ceva?"
Exemple poate c-ar mai tot fi ! Dragilor cititori "corporatisti", ziceti voi daca n-ati trecut prin asemenea faze!!!
Aceasta postare poate fi gasita si ca articol publicat aici: http://www.informatiiprofesionale.ro/informatica/sfat-sau-warning-cum-vreti-s-o-luati/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu