t

Pagini ale blogului

luni, 27 februarie 2012

Am fost mentor pe tehnologie (IT) la Imaginarium

Pentru a afla ce este/a fost Imaginarium, intrati si cititi singuri aici: http://www.restartedu.ro/imaginarium-25-26-feb-2012. Iar ce este Restartedu, se poate vedea aici: http://www.restartedu.ro/despre-restart-edu

Cum am ajuns sa fiu invitata ca mentor?
Asta s-a produs prin reteaua mea de conexiuni profesionale pe care mi-am dezvoltat-o pe LinkedIn. Asa incat am ajuns la Imaginarium pe traseul Microsoft --> Women in IT.

In principal, in prima zi in care am mers eu (in a doua nu am fost) s-a discutat despre felul in care se face educatia (ma refer la scoala) in Romania, ce este, ce nu este, ce se vrea, ce nu se vrea, si s-au facut un fel de brainstorming-uri pe intrebari ca: 

  • DE CE invatam?
  • CUM invatam?
  • CE invatam?
  • DE UNDE/DE LA CINE invatam?
  • UNDE invatam?
  • CE MIJLOACE TEHNOLOGICE folosim in invatare?

Fiecare mentor a avut o echipa de juniori (ultima clasa de liceu (putini), studenti (majoritari) sau proaspeti absolventi de facultate (putini)) care au trebuit sa raspunda la cele de mai sus in orice fel i-a dus imaginatia si mintea in functie de experienta lor. Mentorul a avut ca rol venirea cu eventuale idei suplimentare si cu "povesti" din propria sa experienta, destinate sa deschida mintea echipei si catre alte lucruri la care probabil nu s-au gandit. Nu neaparat mentorul s-a potrivit cu echipa, pentru ca alegerea echipei si a mentorilor s-a facut absolut aleator. Dar rezultatul a fost cel putin simpatic!
Continuarea a fost legata de crearea de proiecte pentru imbunatatirea educatiei in Romania, idee despre care puteti citi pe site-urile de la inceputul postarii.
A fost foarte interesant pentru ca am avut ocazia sa aflu sau sa imi CONFIRM - prin discutii cu "juniorii mei" si cu altii - faptul ca foarte-tinerii romani au o mare problema cu unele aspecte ale educatiei scolare in Romania. Ca de exemplu:
  • Sistemul de invatare rigid = tu stai in banca/amfiteatru si taci, iar profesorul preda ca o moara stricata, dupa care pleaca. Acest lucru deja este destul de greu acceptabil pentru oamenii care sunt deja la facultate (pentru ca la scoala si liceu esti ""mic", inevitabil trebuie sa asculti si sa inveti disciplina, este cu totul altceva, nu vorbim aici si mai ales eu nu ma bag....)
  • Profesori depasiti de evenimente, depasiti de TEHNOLOGIE, care nu gasesc calea de comunicare cu acesti oameni care sunt cu 40-50 de ani mai tineri decat dumnealor. Tu, cadru didactic care nu stii nici macar sa tii un mouse in mana si sa deschizi un calculator (DA, SUNT MULTI ASA), cum poti gasi o cale comuna cu cei care s-au nascut cu tehnologia "in mana" si cunosc mai mult viata virtuala decat viata reala?
  • Materii care se invata fara a avea legatura nici macar "pe-alaturi" cu piata muncii din Romania.
  • Abundenta de MATERII care trebuie invatate - de multe ori papagaliceste - in timp ce lucruri de-ale VIETII nu esti invatat, si daca nici acasa nu te invata nimeni, atunci AI O PROBLEMA!

"Juniorii mei", la capitolul CE INVATAM, s-au lansat intr-un super-brainstorming, din care, dupa enumerarea a tot soiul de materii si abilitati sa zicem clasice, au rezultat si altele care in mod cert nu sunt considerate utile de diversii dinozauri - sau poate unii cred ca te nasti invatat, sau poate unii cred ca toata lumea are familii care............. Iata cateva idei despre ce ar mai vrea cei foarte tineri sa FIE INVATATI:
Oamenii foarte tineri (liceu-facultate) ar vrea sa invete si lucruri cum ar fi....

  • sa faci curatenie;
  • sa faci mancare;
  • sa faci plati (prin mijloace moderne), sa scrii ordine de plata;
  • sa cresti copii;
  • sa repari lucruri prin casa, sa manevrezi diversele electrocasnice moderne;
  • sa "bati un cui", sa vopsesti...;
  • sa repari masina;
  • sa te pricepi la "arta seductiei";
  • sa traiesti in cuplu;
  • sa faci dragoste;
  • educatie sexuala;
  • sa te porti si sa te imbraci in diverse situatii sociale - deci eticheta;
  • sa organizezi un eveniment;
  • sa nu te lasi (chiar asa usor) manipulat.

Si-au mai fost si alte idei, insa astea de mai sus au venit ca din tun :), demonstrand ca tinerii de liceu si facultate nu mai sunt de ceva vreme multumiti doar sa inghita materii la scolile unde merg, sa obtina diploma si pe urma mai vad ei. Oamenii ar vrea sa fie invatati si CUM SE TRAIESTE in the real-life, ceea ce se pare ca multi nu pot afla din familie din "n" motive, iar de la scoala nu le afla sigur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu