t

Pagini ale blogului

miercuri, 17 aprilie 2013

E la fel !!!!!!!?????


"Pune-i sa foloseasca Open Office, ca e la fel !", imi zise mie de curand cineva de la o firma de training cu care colaborez. In ce context? Iaca,
la unul dintre trainingurile mele IT pentru incepatori. Adica exact pentru oameni la care conteaza foarte mult interfata grafica pe care o invata, pentru ca nu au inca experienta necesara ca sa faca paralele intre o interfata si alta, chiar daca e vorba despre aplicatii cu acelasi rol. Trebuie sa ii invat pe incepatorii mei MS Office 2010. Toate bune si frumoase, excelent chiar, atata doar ca suportul de curs care li se ofera cursantilor este pentru.... tineti-va bine!... MS Office 97 ! Deci oricum, ce ii invat eu la MS Office 2010 nu seamana ca interfata si ca facilitati cu ce li se da lor printat. Colac peste pupaza, in afara de situatia asta anormala, s-ar putea sa ma trezesc cu un calculator fara MS Office (de nici un fel), deci cu 2 oameni (din fericire deocamdata numai doi !) care vor trebui sa se aseze pe langa altii la alte calculatoare. De ce? Pentru ca nu o sa am ce sa le pun la dispozitie, in afara de solutia oferita, anume un Open Office. Pe mine personal nu m-ar deranja decat ca principiu si ca simbol al atitudinii romanesti de "merge si-asa". Dar pe respectivii i-ar deranja precis pentru ca nu ar avea aceeasi interfata ca si colegii lor, nu ar avea la dispozitie aceleasi elemente de ecran ca si colegii lor, si s-ar putea ca asta sa ii supere atat practic, cat si ca principiu. Eu nu o sa comentez dar sa fiu in locul lor m-as supara. Evident ca eu nu voi putea sa le spun lor asa cum mi s-a zis mie:  "Pune-i sa foloseasca Open Office, ca e la fel !", pentru ca NU ESTE LA FEL! Ce geniu utilizator al produselor de tip Office sa fii, ca sa spui ca este la fel? Ce fel de geniu al trainingului sa fii ca sa spui ca merge si asa si ca numai functiile avansate (!) difera?!?!?! Iata fratilor interfata, exemplificata, si puneti-va in pielea unui incepator, sa imi spuneti voi daca "e la fel".

Ribbon Microsoft Excel (sus) versus bara de meniuri si butoane Open Office 3.4.1


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu