t

Pagini ale blogului

marți, 12 februarie 2013

Cu nervi, parerea mea despre schimbarile de interfata!


Pana mai adineauri nu stiam despre ce as putea sa scriu. Vroiam sa postez ceva nou dar nu aveam idei. Brusc insa mi-a venit furia, efectiv, pe schimbarile de interfata-utilizator
cu care ne confruntam destul de des. Iaca-asa! In ultima vreme s-au schimbat, de la mediu la major, aspectele unor interfete ca:

- cea de la yahoo mail
- cea de administrare a blogurilor de la blogspot
- cea a ms windows-ului
- cea a ms office-ului
- cea de administrare a filtrelor de la gmail, precum si modurile de afisare a listei de mailuri de la gmail
- cea de la linkedin
- facebook-ul (cronologia)
Asa incat chiar m-am enervat! Eu ca profesionist IT si ca trainer IT, constat noutatile, bune sau proaste cum or fi, le descopar, le retin, lucrez cu ele si ii invat si pe altii. Asta este treaba mea, si pe undeva schimbarile care tot apar ma ajuta ca sa am de lucru :) :) :) pentru ca in permanenta exista oameni care au nevoie de training. Plus ca unele modificari chiar imi plac, recunosc (gen MS Office 2010). Deci nu neaparat prin prisma mea m-au gasit furiile. Ci prin prisma celorlalte tipuri de utilizatori, de la care chiar eu ajung sa aflu, in direct, faptul ca abia apuca sa invete bine sa lucreze cu un produs, ca hop! vine schimbarea de aspect, si omul nu mai gaseste optiunile si meniurile acolo unde era obisnuit sa dea de ele. Pentru ca, dragilor, una din placerile modificarilor de interfata este MUTAREA optiunilor in alta parte pe ecran, ca sa zic asa. Nu mi se pare normal. Nu cred ca toate modificarile astea survin in urma "cererii publicului", asa cum unii cica sustin! Mai ales ca unele dintre modificari duc la ingreunarea lucrului, si nicidecum la usurare, desi cica ar fi mai "intuitive" ! Aiurea. Daca ai ocazia in viata sa fii trainer IT&C, ceea ce iti permite sa intrebi publicul simplu utilizator, care are cunostinte de operare pe calculator de la nivel redus pana la nivel mediu, dar este obligat de imprejurari sa lucreze vrea nu vrea cu calculatorul, vei afla ca sunt disperati de schimbari. Vei afla ca le-a scazut productivitatea pentru ca lor ca neprofesionisti IT le este greu sa "dibuie" prin noile interfete. Vei afla ca, chiar si dupa ce invata noul aspect grafic, nu il exploateaza la justa valoare pentru ca optiunile realmente noi poate nu le-au fost facute cunoscute, iar singuri nu au dat de ele. Si asa mai departe. To be continued...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu