t

Pagini ale blogului

sâmbătă, 16 februarie 2013

Site versus blog: diferente dintre site si blog

Din cate am constatat in ultima vreme, lumea foloseste ba notiunea de site, ba notiunea de blog, pentru a se referi la o aceeasi "pagina" afisata pe internet. Sau, cineva zice "va invit sa cititi site-ul meu", iar cand intri constati ca este un blog. Nu in ultimul rand, am primit si eu intrebarea "prin ce difera un site de un blog?". Asadar, m-am gandit sa scot in evidenta cateva elemente care diferentiaza de obicei un site de un blog:

Caracteristici SITE Caracteristici BLOG
MOBILITATE: Contine informatie statica, fixa, care rareori este schimbata cu ocazia vreunui eveniment; este ca o revista, daca vreti Contine informatie sa zicem mobila, prin aceea ca cititorii pot de obicei sa interactioneze prin comentarii si astfel pot intra in dialog cu posesorul blogului.
ASPECT GRAFIC: pe site, informatia fiind statica, site-ul va arata mereu la fel de cate ori in accesam (cu exceptia situatiei in care tocmai a fost realizata o schimbare pe undeva - lucru ce se produce rar). In cazul unei companii, site-ul respecta identitatea vizuala, deci un set strict si exact de reguli prestabilite, cu privire la culorile utilizate, fonturi, latimi etc. Pe blog, aspectul acestuia va fi diferit cu foarte dese ocazii! In primul rand, cu fiecare postare noua pe care administratorul / autorul blogului o scrie, toate celelalte postari vor fi "date mai jos" pentru a face loc celei noi. In plus, nu prea discutam aici despre respectarea unei identitati vizuale; foarte des se intampla ca autorul sa isi modifice chiar radical aspectul blogului (sablon, culori, fonturi etc.)
STRUCTURA: Site-ul consta in pagini, care de obicei sunt accesate utilizand meniuri. Paginile pot fi multe! Blogul consta in postari, care de obicei sunt accesate ca niste linkuri, iar aparitia postarilor este in ordine cronologica. Blogul poate si el sa aiba pagini, dar sunt foarte putine, insa pe ele pot fi foarte multe postari (chiar sute).
OPTIMIZARE (SEO): Optimizarea la motoarele de cautare este facuta de obicei rar; se stabilesc cuvintele cheie, si nu de putine ori se intampla ca ele sa ramana neschimbate vreme indelungata. La blog insa, practic faci optimizare pentru motoare la fiecare postare pe care o scrii, pentru ca de fiecare data te gandesti ce cuvinte cheie sa alegi pentru a-ti creste sansele sa fii indexat de motoare si adus la vedere.
INTERACTIUNE CU VIZITATORUL: Pe site, cititorii vor comunica cu tine daca le pui la dispozitie o adresa de e-mail sau le creezi un forum. Pe blog, cititorii vor comunica cu tine daca le pui la dispozitie o adresa de e-mail sau creezi sectiunea de comentarii in care acestia pot sa iti spuna pareri.
GAZDUIRE: site-ul se afla in majoritatea cazurilor pe un domeniu care a fost cumparat / inchiriat; adresa este deci de forma www.numesite.ro (de exemplu). blogul este din oficiu gazduit ca subdomeniu al unui domeniu, ca de exemplu al lui blogspot sau al lui wordpress; deci vom avea adrese de forma www.numeleblogului.wordpress.com sau www.numeleblogului.blogspot.com.
Probabil ca mai sunt si alte diferente, dar pe astea le-am considerat mai mari. Exista si pareri cum ca site-ul reflecta profesionalism, iar blogul nu prea... Eu nu sunt deloc de acord cu ideea asta, pentru ca am vazut foarte multe site-uri aratand total neprofesionist, si bloguri aratand excelent! Dupa cum, am vazut si invers: site-uri ultra profesionale si bloguri facute varza din punct de vedere grafic si organizatoric. Deci nu putem spune ca in mod definitoriu site-ul este profesionist iar blogul nu. Depinde de cine le creaza, cat se pricepe, cum le administreaza, si nu in ultimul rand cum sta cu gusturile in materie de webdesign!

2 comentarii:

  1. A fost definitorie aceasta desfasurare de diferente ,pentru mine, ca atare aleg BLOGUL!
    Multumesc si ...dam mai departe !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru apreciere si pentru intentia de a da mai departe. Ma bucur ca articolul v-a fost de folos. Sarbatori fericite!

      Ștergere