t

Pagini ale blogului

joi, 28 iulie 2011

Nu stii cumva unde-mi sunt cheile? Cauta-le cu Google !!!

Parerea mea despre "efectul psihologic" al motoarelor de cautare asupra noastra:

Cu totii suntem, macar din cand in cand, intrebati de altcineva din casa daca nu stim unde-o fi cutare obiect. Nu cumva stii unde-mi sunt cheile? Unde-mi sunt ciorapii? Unde-mi sunt ochelarii? Unde-o fi mobilu'? Nu mi-ai vazut portofelu' ? etc. etc. etc..... Toata lumea face asa, dar mie una, din cand in cand, in functie de dispozitie, imi vine sa raspund: "CAUTA-LE CU GOOGLE !!! ".
Ideea unui asemenea tip de raspuns, super-haios de altfel dar si enervant in acelasi timp, nu imi apartine, am auzit-o la randul meu. Ceea ce inseamna ca a aparut probabil o atitudine creata de motorul Google ... o atitudine care ne indeamna sa nu mai avem rabdare in actiunile normale, curente. Nu mai avem rabdare sa cautam, cu toate ca stim ca Google nu ne poate gasi ciorapii prin casa! Dar desi stim asta, obisnuinta de a gasi aproape orice, aproape instant, cand suntem la calculator si avem un motor de cautare la dispozitie, ne face sa nu mai gasim rabdarea necesara pentru a cauta obiecte care nu pot fi "google-ite". In aceeasi categorie as include si lipsa de rabdare in a-i mai raspunde cuiva la o intrebare de tip "ce este cutare lucru / unde este / cum se defineste.....". Recunoasteti macar in sinea voastra, de cate ori v-a intrebat cineva din casa sau din birou o chestie si v-a stat pe limba sa-i raspundeti "GOOGLE IT!"
Nu stiu insa daca pierderea unei asemenea rabdari e un dezavantaj prea mare, versus avantajele uriase ale motoarelor de cautare. Unii dintre noi am ajuns dependenti de ele, pentru ca e o adevarata placere sa constati ca, atunci cand ai netul la indemana, poti afla in cateva secunde, macar la un nivel sumar, orice informatie. Acum vreo doua saptamani eram la munte, coacazul meu facuse fructe si nu aveam idee cum sa facem sirop din ele. Asa ca, guess what ! Traiasca netul mobil si motorul de cautare. Alte variante (intrebat vecina, sunat matusa, cautat o carte) nici macar nu mi-au rezistat in minte mai mult de cateva secunde.
Suntem "Google-addicted" ?????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu