t

Pagini ale blogului

miercuri, 9 noiembrie 2011

Parca m-am intors in timp

Acum cateva zile m-am dus la un institut de cercetari care - dupa stiinta mea - inca (mai) tine de Academia Romana. Nu vreau in nici un caz sa ii dau numele acestui institut pentru a nu le face chiar total, pe el si Academia si nu numai, de rusine. M-am dus acolo pentru a ma vedea cu o prietena. Nu mai fusesem acolo de vreo 4 ani, dar de cunoscut, ma "cunosteam" cu acest institut de vreo 15 ani. De unde si senzatia mea de intoarcere in timp cand am ajuns acolo, pentru ca m-am simtit de parca am aterizat brusc in anii 90. Pai, iata de ce: aceleasi calculatoare "semi-antice", adica mai vechi de 7-8 ani ca sa nu zic 10 ani. Pe biroul prietenei mele, un monitor pe care il cunosteam de vreo 10 ani. O magaoaie din aia cu tub si diagonala de 14 inches, cu rezolutie proasta, incat atunci cand am vrut sa ii arat blogul meu, nici macar nu se vedea tot. Alergatura angajatilor de la un etaj la altul pentru a scana ceva, pentru ca nu toata lumea are scanner in birou. Si vorbim de un amarat de scanner de cateva sute de lei ! Copiatorul probabil ca e un cuvant care nici nu trebuie pronuntat acolo. Sisteme de operare neactualizate pe calculatoare. Browsere versiuni depasite, ca nici pe ele nu are cine sa le actualizeze. Administrator pentru sisteme, ioc! Am inteles ca a existat candva dar s-a renuntat la serviciile lui pentru ca nu s-au mai gasit bani pentru a-l plati. Asa incat infrastructura informatica se invecheste / deterioreaza / are si ea nevoile ei, pe care nu le mai satisface nimeni. Cand am intrebat, de curiozitate, cine pastreaza totusi echipamentele IT intr-o oarecare stare de functionare, am aflat ca fiecare angajat care are o problema cu calculatorul la care lucreaza, apeleaza la vreun prieten care se mai pricepe cat de cat si care mai remediaza pe ici pe colo cate ceva, moca. Reteaua de calculatoare banuiesc ca este nestructurata pentru ca nu am auzit sa fie configurat vreun server. Ca aspect, aceiasi pereti imbatraniti, care vroiau si ei o zugraveala, si o tot vroiau de prin 1994. Aceeasi lemnarie a ferestrelor, care si ea striga dupa o vopsea. Cu exceptia unui birou la care, de afara, am vazut termopane. Probabil alea fusesera puse pe banii persoanelor care lucrau in acea camera. Asa cred, pentru ca  CERCETATORII (!!!!!) respectivi din acest loc, nu primesc nici buget de coli de hartie si tonner de imprimanta, asa incat imi vine greu sa cred ca li s-au dat bani de termopane pentru birou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu