t

Pagini ale blogului

vineri, 18 noiembrie 2011

Teambuilding sucks!

De cand tot vreau sa scriu chestia asta! Sa-mi descarc parerea si sa-mi vars veninul! Ce tare ma seaca pe mine firmele care organizeaza teambuilding-uri ! Am lucrat cativa ani in locuri d-astea, in epoca mea corporatista, si am vazut din interior ca de fapt multa lume e de-a dreptul sictirita de ideea de a merge cu colegii undeva dupa munca. Fratilor, nu va ajunge cat va vedeti unii cu altii la birou in orele de munca? Adica deseori va vedeti la serviciu mai mult de 9-10 ore PE ZI, EVENTUAL chiar de luni pana SAMBATA! Vreti sa va vedeti in continuare si in timpul liber? Pentru ce teambuilding? Ca sa se sudeze echipa - cum se zice??!?!?! Aiurea! Bullshit! De multe ori, de fapt angajatii nu au nici un chef de iesirea cu pricina... ar vrea mai degraba sa se duca acasa si sa stea cu familia lor, cu partenerul lor, cu prietenii lor de suflet, adica oamenii cu care de obicei nu prea au suficient timp sa stea, sau chiar nu reusesc cu lunile sa se intalneasca ( = situatia cu prietenii)! Dar sunt AMENINTATI cu diverse represalii care li se vor aplica la proxima evaluare, daca refuza sa ia parte la teambuilding. Sub motiv ca "submineaza echipa" daca nu participa! Strica atmosfera. KKTuri ! Si uite asa, ajung de exemplu femei de +50 de ani sa joace paintball sau sa mearga la laser tag arena sa se alerge pe acolo cu colegii lor pustani de 25 de ani. Sau oameni linistiti, non-atrasi de activitatea fizica mai "zmucita", trebuie sa mearga la fotbal sau la rafting. Pe cand o invitatie la bunjee-jumping? (sper ca am scris corect).
De fapt, cine gusta teambuilding-urile?
Din constatarile mele: angajatii foarte tineri, sub 30 de ani, care sunt la serviciu "in gasca", care vad in colegii lor de munca de aceeasi varsta o prelungire a gastii de la facultate, care sunt super-incantati sa mearga sa bea pe banii firmei, sa se dea in stamba si sa danseze pe masa (NU se gandesc insa la efectele ulterioare ale comportamentului, de dupa revenirea la munca!) si pentru care aceste iesiri seamana cu iesirile de dupa orele de facultate (sau liceu), care le sunt foarte proaspete in amintire. Si le mai gusta si angajatii "single" cam indiferent de varsta lor, pentru ca e o ocazie excelenta de socializare, de care poate chiar duc lipsa cu adevarat in viata lor personala.
Si cine nu le gusta? Tot din constatarile mele:
In primul rand, femeile cu responsabilitatea unei familii pe cap, pe care treburile de acasa le asteapta cu bratele deschise, sau care pur si simplu abia asteapta o seara / un week-end de odihna. Apoi, persoanele cuplate (sau casatorite, never mind), fara copii si fara multa gospodarie pe cap, dar care pur si simplu NU AU suficient timp pentru a fi impreuna cu perechea lor, iar acel putin timp care exista, se spulbera si se duce dracului pentru ca ea, sau el, trebuie sa mearga in teambuilding.
De ce imi permit sa am asemenea pareri? Cum am ajuns la constatarile astea? Iaca pentru faptul ca am lucrat cativa ani intr-o companie cu +450 angajati, si alti cativa ani intr-o companie cu +100. Locuri minunate :) in care se organizau teambuildinguri....care nu au dus la cresterea coeziunii echipelor, deoarece dupa joc, dans, bauta, meci sau ce dracu' o fi fost, a doua zi mancatoriile erau la locul lor, ca de obicei, insa upgradate cu barfe despre cum s-a comportat x si ce-a zis y in momentele de relaxare sau dupa ce-a luat la bord.
Bineinteles acelasi gen de pareri le mai emit si alte cunostinte de-ale mele, din experientele lor. Asta ca sa nu para ca sunt eu contra si constitui o exceptie.
Voi 'ai de lucrati prin multinationale & staff, recunoasteti peisajul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu